تولید، نصب و خدمات پس از فروش سیستم های نورپردازی ساختمان

نورپردازی نمای ساختمان

امروزه با توجه به سرعت بالای تکنولوژی در عرصه نورپردازی و تولید چراغ هایی با طول عمر بسیار بالا و امکان تولید نورهای خطی و پرتابی با زوایای دلخواه، باعث شده موضوعی به نام بعد دوم معماری نما مطرح گردد که همان نورپردازی در شب می باشد، و از این طریق جهت نمود زیبایی های پنهان و نورپردازی موردی منطبق بر المان های نما براساس معماری منظر، نوع کاربری و موقعیت جغرافیایی استفاده می شود که می تواند به زیباترین شکل ممکن ارتباط بصری ناظر و نما را میسر سازد.

متریال مورد استفاده در نورپردازی نما رابطه مستقیم با نوع مصالح مورد استفاده در نما دارد. در ساختمان های با نمای کلاسیک و رومی استفاده از چراغ های پرتابی مشابه جت لایت و وال واشر، بهترین گزینه برای نمایان ساختن المان های نما می باشند و استفاده از چراغ های خطی هوشمند (SMD Pixel) در نماهای مدرن شامل نمای شیشه ای (Frame less و Face cap)، سرامیک یا کامپوزیت مناسب تر می باشد.

اهمیت نورپردازی نما

نورپردازی یکی از بخش‌های مهم در ساختمان است که در سالهای اخیر وارد بعد دیگری گردیده و تبدیل به یکی از مهمترین المان‌های نماسازی شده است. نورپردازی نمای ساختمان پوئن مثبتی برای درخشیدن ساختمان در دل تاریکی است و کاری‌‌‌ می‌کند که علاوه بر روشن بودن فضا جلوه بصری جذابی به محیط القا نماید. شما‌‌‌ می‌توانید با استفاده از یک نمای خوب زیبایی و جلوه گری ساختمان خود را بیشتر نمایید این کار به خصوص برای ساختمان‌های تجاری و فروشگاهی که شب‌ها نیز فعالیت‌‌‌ می‌کنند‌‌‌ می‌تواند یک گزینه برای تبلیغات و جذب مشتری بیشتر باشد. هر چه فضایی که شما دارید بیشتر به چشم بیاید به طبع افراد بیشتری نیز از آن بازدید خواهند نمود.

اما نورپردازی نما یک کار اصولی است و لازم است که این نورپردازی با برنامه و هدفمند انجام گردد به خصوص در محیط‌هایی همچون ساختمان‌های مسکونی که روشنایی بخشی تفکیک ناپذیر از کاربردی بودن آن در طول شب است. برای شناخت اصول نورپردازی لازم است یک مطالعه جامع درباره ساختمان داشته بایم.

مهم ترین اهداف نورپردازی نما

  • ایجاد جلوه بصری جذاب در شهرها
  • افزایش اعتبار و ارزش ساختمان
  • بازنمایی و تاکید بر جلوه‌های معماری
  • جلب توجه مشتری و جذب گردشگران
  • استفاده به عنوان یک المان تبلیغاتی
  • معرفی ساختمان‌های تجاری و فروشگاهی

مراحل انجام نورپردازی

1. هدف گذاری پروژه قبل از اجرای نورپردازی

پیش از هر کاری باید آن را هدف گذاری نمایید، به خصوص کارهایی که قرار است برای آن هزینه کنید. اجرای نورپردازی نیز یکی از آنهاست شما باید هدف اصلیتان را مشخص کنید مثلا اینکه شما از این نورپردازی نما صرفا قصد زیباسازی دارید یا قصد جذب نگاه تماشاچیان و ساکنین را. این هدف در نوع اجرای نورپردازی شما تفاوت ایجاد خواهد کرد. پس قبل از اجرای نورپردازی نمای ساختمان مسکونی خود مشخص کنید هدف اصلیتان از اجرای آن چیست.

2. انتخاب سبک نورپردازی

پس از مشخص شدن هدف سبک نورپردازی باید مشخص گردد. اینکه‌‌‌ می‌خواهید یک جلوه مدرن داشته باشید یا یک جلوه سنتی نیز در نوع اجرای شما تفاوت ایجاد خواهد کرد زیرا نوع چراغ‌ها بر اساس سبک و مدل نورپردازی متفاوت خواهد بود. این سبک اغلب بر اساس هدف نورپردازی‌‌‌ می‌تواند مشخص شود و بهتر است حتما زیر نظر یک متخصص آن را انتخاب نمایید.

3. انتخاب‌‌‌ روش و ماهیت نور پردازی

نورپردازی‌ها روش‌های مختلفی دارند که باعث ایجاد خلق و خوی متفاوت در نورپردازی‌‌‌ می‌شوند به خصوص در نورپردازی نما. لازم است شما با توجه به ماهیت ساختمان خود روشی را پیاده نمایید که ماهیت نهایی مورد نظرتان اجرا گردد. نورپردازی‌های ماهیت‌های مختلفی دارد که به کمک روش‌های مختلف به نوعی به آنها شخصیت‌‌‌ می‌دهد.